21. 1. "Špatné známky"
Pololetní písemná práce z českého jazyka nedopadla moc dobře. Pokud se u dětí špatná známka opakuje po několikáte, je potřeba se učivu daného předmětu věnovat mnohem více než dosud. Pokud se špatná známka objevila poprvé, nezoufejte. Je to jen jedna známka, která téměř nic neznamená. Může znamenat ojedinělé selhání, špatné rozpoložení v době psaní testu či jednorázový truc. Písemná práce byla z látky, kterou jsme probírali a několikrát opakovali. Byla postavena tak, aby děti jen mechanicky neodpovídaly, ale aby musely i přemýšlet. Většině dětí činilo velký problém, přemýšlet a zorientovat se v takovém množství látky. (Bohužel látky bude postupně přibývat, a to mnohem rychlejším tempem než dosud.) Kdy se píše i/y po měkkých a tvrdých souhláskách je prostě potřeba, naučit se teď. Né, až za 14 dní.